Welcome

Tentang Diriku

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
Nama diberi oleh Wan Hassan Bin Wan Man (abah) & Sariah Bt Abd Rahman (mak). Dilahirkan pada 14 Nov 1971 di Taman Lim (bilik pakcik kesayanganku). Telah berkahwin dgn Afariswa Bin Mohd Idris pd 27 Mei 2006. Belum dikurniakan cahaya mata buat masa ini. Mengajar di SMK Seri Puteri, Ipoh & memegang jawatan Guru Perpustakaan & Media (GPM).

Jom Klik...

Wednesday, 1 May 2013

Percutian Ke Bandung (Part 2)

25.3.13 (Isnin)

Hari ni nak ke Tangkuban Perahu....sebelum tue, ambik gbr dulu kat Hotel Ibis Trans Studio:-






Sama tak? Dgn bonda Nisa...hehehehe...


Jauh gak perjalanan ke Tangkuban..mrk kata baru jer bukak selepas ditutup kerana gunung berapinya aktif...bertuah kami...jauh jugak perjalanan..


Dlm perjalanan..klik ler bbrp gambar..

Ini Masjid..

Ada KFC....mana2 negara pasti ada cuma halal tak halal jer..tapi sini halal...

Ini budak-budak sekolah di Bandung:-

Sejuk mata memandang...

Dah sampai dah..kena bayar rupanya...Rp50ribu seorg...ada insurans tau..jgn dihilangkan tiketnya jika terjadi apa2..


 Mendaki....dgn van..hehehe..


 Yg tak bestnya....hujan lah pulak...jadi tunggu lah dlm van...yg pelik..penjual sanggup berdiri lama berhujan sambil tunjuk barang2 mereka...

Kesian kuda nie....

Bila dah reda, ini rupanya...apa2 pun solat dulu ada surau kat sini...surau sini ada tirai tak mcm surau kat tpt lain di Bandung bercampur lelaki & perempuan..... Jom, layan gambar2...











Dgn Sara...dah nak nangis dah...

Impian mak dari kecil akhirnya tercapai...Alhamdulilah..patut dia suka sgt...

Elok pulak dia dok situ sorang2...hahahaha...



Singgah makan...lapar...sedap pulak mee maggie dia....

Strawberrynya manis.....

Ini kedai-kedai terdapat di Tangkuban Perahu...



Dah penat bershopping kat sini...kami pun balik tapi singgah kat ladang teh utk bergambar...






Dgn adik ipar Nisa, Ida & biras Nisa, Siti (sama nama dgn my sister)..




 Bergambar dgn mak masing2....



Dgn driver kami, Ara yg sgt pemalu..tak byk cakap tapi bagus...



Sepanjang perjalanan....



Cantik cantik landscape mereka dgn bunga-bunga yg segar....







Singgah makan kat sini...Kampung Daun....






 Ini ada satu citer ttg baju batik yg adik ipar Nisa beli dulu. Pelik jugak knp penjual tak dtg tanya suruh suami Nisa beli mcm kami semua kena..rimas betul, rupa2nya mrk ingat dia wakil rakyat...hahahha..kelakar...ada gaya x?






 Makan bersila...suasana kampung..best...




 Si Sara tlg cari menu utk favourite unclenya..Hidir...

Malam...kami g Rumah Mode....boleh tahan lah harga baju kat sini...ramai org gak...tgk jer sbb tak de saiz...almaklum ler Nisa nie besor...




Ok....dah penat, balik tido...esok plan g Trans Studio..alang2 tinggal hotel sebelah...pergi aje lah...

1 comment:

  1. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.


    ReplyDelete