Welcome

Tentang Diriku

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
Nama diberi oleh Wan Hassan Bin Wan Man (abah) & Sariah Bt Abd Rahman (mak). Dilahirkan pada 14 Nov 1971 di Taman Lim (bilik pakcik kesayanganku). Telah berkahwin dgn Afariswa Bin Mohd Idris pd 27 Mei 2006. Belum dikurniakan cahaya mata buat masa ini. Mengajar di SMK Seri Puteri, Ipoh & memegang jawatan Guru Perpustakaan & Media (GPM).

Jom Klik...

Tuesday, 26 November 2013

Percutian Ke Paris (Part 2)

Hari ke2

Hujan lebat menyebabkan kami terpaksa batalkan beberapa rancangan hari nie sbg cth nak ke Menara Eiffel terpaksa ditunda.

Mus belikan kami tiket keretapi selama berada di sini.




Makan dulu sebelum meronda...




Nampak tak gbr adik2 ipar tunjukkan isyarat tak best sbb layanan mrk terhadap kami mula2 mcm x nak layan jer...sekali adik ipar tunjukkan kad kredit "hitam" terus layanan first class...

Kami ke Musee Du Lourve sbb masih hujan lagi..sampai jer kat situ, baru terasa berada di kota Paris yg terkenal dgn kesenian mrk...apa lagi bergambar jer lah...



 Bergambar ramai-ramai...gilir2 ambik gambar..
  Bersama adik2 ipar & biras2...
 
Bersama dgn biras2...


Kami masuk ke dlm Musee tu....penat betul...mula2 ingat tak nak masuk tgk gambar Monalisa karya Leonardo Da Vince tapi akhirnya masuk gak dgn bayaran 10 Euro seorg...

Rupa2nya bangunan mrk penuh dgn kisah2 dalam Kitab Injil...jenuh cari gbr Monalisa..kaki dah nak tercabut dah, akhirnya jumpa gak..alahai kecik jer tapi dpt gak bergambar padahal ramai org masa tu...tiba2 ada ruang kosong cepat2 bergambar. (Kuatkan iman bila tgk gambar2 tu sbb menunjukkan kisah Nabi Isa dari kecil hingga beliau angkat ke langit...lain citer mrk dgn agama Islam kita, lepas tu byk gbr lelaki bogel sbb mrk beranggapan itu adalah seni buat mrk)...x sanggup nak berada lama2 kat situ...x tgk sgt pun sbb masuk pun nak tgk gbr Monalisa jer..dah dpt, terus keluar..




Balik hotel dgn kepenatan...kaki mula sakit yg amat sgt...makan kebab lagi mlm nie...hehehe..

Bersambung Part 3 pulak ek....




No comments:

Post a Comment