Welcome

Tentang Diriku

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
Nama diberi oleh Wan Hassan Bin Wan Man (abah) & Sariah Bt Abd Rahman (mak). Dilahirkan pada 14 Nov 1971 di Taman Lim (bilik pakcik kesayanganku). Telah berkahwin dgn Afariswa Bin Mohd Idris pd 27 Mei 2006. Belum dikurniakan cahaya mata buat masa ini. Mengajar di SMK Seri Puteri, Ipoh & memegang jawatan Guru Perpustakaan & Media (GPM).

Jom Klik...

Saturday, 8 September 2012

Biji Aprikot

Sebelum ni tak pernah tau apa dia biji aprikot...(aprikot tau, tapi tak tahu pulak boleh makan biji aprikot). Kawan Nisa iaitu Kak Liza yg perkenalkan dgn biji aprikot ni memandangkan Nisa sakit kaki (seksa tau).Nak tau tak rupanya?

Gambar ehsan dpd Google

Comel, kan..tapi bila makan....aduhai pahitnya yg amat sdgnkan cuma sebiji je. Tapi penawarnya sangat menakjubkan sbb rupa2nya penawar kanser yg terbukti berkesan. Bila tgk internet, hospital Mexico telah mengamalkannya kpd pesakit2 kanser & ramai yg telah sembuh krn amalkan biji aprikot nie. Ini memang khas utk pesakit2 kanser, jadi kpd kwn2 yg ada kanser tu beli & amalkan lah..mana le tau, kan dgn izinNya kita blh sembuh sbb ini tak ada bhn kimia, semata-mata biji semualjadi. Ada cara pemakanannya bagi pesakit kanser. Utk jantung, buasir, sakit sendi (hehehe..mcm Nisa), kurangkan kolesterol, diabetes & byk lah lagi blh diubati dgn mengamalkan makan biji aprikot. Mmg le rasanya pahit tapi bila pikir nak sihat apa salahnya, kan...mcm Nisa mmg tak tahan...jadi bila makan pasti ada air kat sebelah.. Harganya mmg lah mahal sikit kena beli sekilo...tapi share dgn member, ok lah..lagipun mcm Nisa yg tak ada kanser..setengah kilo pun dh cukup sbb makan 3 biji pagi & mlm je.


No comments:

Post a Comment