Welcome

Tentang Diriku

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
Nama diberi oleh Wan Hassan Bin Wan Man (abah) & Sariah Bt Abd Rahman (mak). Dilahirkan pada 14 Nov 1971 di Taman Lim (bilik pakcik kesayanganku). Telah berkahwin dgn Afariswa Bin Mohd Idris pd 27 Mei 2006. Belum dikurniakan cahaya mata buat masa ini. Mengajar di SMK Seri Puteri, Ipoh & memegang jawatan Guru Perpustakaan & Media (GPM).

Jom Klik...

Tuesday, 26 November 2013

Percutian Ke Paris (Part 3)

Hari ke3

Cuaca elok hari nie..apa lagi pasti ke Menara Eiffel....x sabar rasanya....

Biar gambar yg berbicara....

Sortie tu maksudnya Keluar... Kaki Nisa still sakit sbb kasut & jln byk sgt...tapi tetap jalan jugak takkan nak dok bilik pulak...



Ikut jer Mus...dia yg pandai baca peta....harapkan Nisa ntah ler..nsb ada adik2 ipar...

Dah sampai stesen Champ de Mars Tr. Eiffel....

Hati berbunga2 bila nampak Eiffel Tower...eh mcm x caya jer betul ke nie? Eh...betullah....

Ramai sungguh org...rupa2nya ada marathon..



Tak sangka bergambar dgn husband kat sini, kan....

Thanks to my sister-in-law, Junida for bringing us here...moga bertambah rezeki...AMIN....

Ini sorang lagi adik ipar yg pandai bergambar almaklum ler model...




Pasangan mana yg romantik? Sebelah kiri dah kahwin 7 thn, sebelah kanan dah 3 thn, manakala yg tengah baru jer bernikah...cer pilih...

Berbaris panjang nak naik Eiffel Tower...ada dlm sejam kot berbaris...naik tingkat satu jer tak naik sampai atas pun...yg penting dah jejak kaki...


 Romantik tak? Hehehe..suami Nisa nie pemalu...

Pemandangan dari Eiffel Tower...Subhanallah cantik sungguh....







Setelah puas berada kat atas & bershopping...kami turun ke bawah...shopping lagi...shopping lagi...akhirnya jumpa dgn dia nie semasa berjalan kat padang tue...ini salah satu cara mrk cari rezeki...bg 1 Euro dpt lah bergambar...


Ada gak gbr van yg kami shopping utk dibawa balik sbg cenderhati...


Masih sayang nak tinggalkan Eiffel Tower tapi kena gak berjalan lg sbb byk tpt nak pegi...
Penat tapi bila bergambar semua muka ceria....


Selepas sejam lebih berjalan...kemudian naik bas datang ke pekan nie (lupa x tahu nama tptnya)..terus turun sbb nak makan..baru sedar tak makan punya ler lama...agaknya cuaca sejuk x rasa lapar kot...

Kami naik bas waktu malam singgah kat Arc De Triomphe....



Bunga2 kat belakang tu memperingati perwira mereka yg berjuang utk negara mrk dulu2... 
Nor ajak kami naik atas Arc De Triomphe...mula tak nak .....tiba2 free pulak tapi kena naik tangga...punya ler tinggi...(patut ler free naik tangga dpd lif)...penat betul nak sampai kat atas tue.... Singgah jap kat sini menghilangkan penat...

Wah! Berbaloi ler naik tangga yg tinggi utk sampai ke sini dpt tgk pemandangan waktu malam yg cantik...sejuk betul kat sini...


Ok....kepenatan balik tido....penat giler sungguh...ingat nak g Disneyland esok tapi rasanya dlm mimpi jer lah sbb kaki teramat sakit...

Bersambung next entri....ok bye...

Percutian Ke Paris (Part 2)

Hari ke2

Hujan lebat menyebabkan kami terpaksa batalkan beberapa rancangan hari nie sbg cth nak ke Menara Eiffel terpaksa ditunda.

Mus belikan kami tiket keretapi selama berada di sini.




Makan dulu sebelum meronda...




Nampak tak gbr adik2 ipar tunjukkan isyarat tak best sbb layanan mrk terhadap kami mula2 mcm x nak layan jer...sekali adik ipar tunjukkan kad kredit "hitam" terus layanan first class...

Kami ke Musee Du Lourve sbb masih hujan lagi..sampai jer kat situ, baru terasa berada di kota Paris yg terkenal dgn kesenian mrk...apa lagi bergambar jer lah...



 Bergambar ramai-ramai...gilir2 ambik gambar..
  Bersama adik2 ipar & biras2...
 
Bersama dgn biras2...


Kami masuk ke dlm Musee tu....penat betul...mula2 ingat tak nak masuk tgk gambar Monalisa karya Leonardo Da Vince tapi akhirnya masuk gak dgn bayaran 10 Euro seorg...

Rupa2nya bangunan mrk penuh dgn kisah2 dalam Kitab Injil...jenuh cari gbr Monalisa..kaki dah nak tercabut dah, akhirnya jumpa gak..alahai kecik jer tapi dpt gak bergambar padahal ramai org masa tu...tiba2 ada ruang kosong cepat2 bergambar. (Kuatkan iman bila tgk gambar2 tu sbb menunjukkan kisah Nabi Isa dari kecil hingga beliau angkat ke langit...lain citer mrk dgn agama Islam kita, lepas tu byk gbr lelaki bogel sbb mrk beranggapan itu adalah seni buat mrk)...x sanggup nak berada lama2 kat situ...x tgk sgt pun sbb masuk pun nak tgk gbr Monalisa jer..dah dpt, terus keluar..




Balik hotel dgn kepenatan...kaki mula sakit yg amat sgt...makan kebab lagi mlm nie...hehehe..

Bersambung Part 3 pulak ek....